Czy warto uprawiać równocześnie inne sporty? Te rodzaje aktywności fizycznej ulepszą twoją technikę jazdy konnej!

Popatrzmy tylko na nasze konie, czy uprawiając skoki nie uczymy ich elementów z ujeżdżenia? Oczywiście, że tak. Więc dlaczego my  jeżdżący konno nie powinniśmy uprawiać równocześnie innej dyscypliny? W tym poście przedstawię jakie inne aktywności możemy wykonywać aby skuteczniej, przyjemniej oraz szybciej osiągać sukcesy podczas treningów oraz zawodów.
Przede wszystkim musimy się zastanowić czego potrzebujemy podczas jazdy konnej:
  • świadomość i symetryczne działanie naszego ciała, równowaga
  • ustalenie i trzymanie się odpowiedniego rytmu
  • dobrze zbudowane ale i elastyczne mięśnie 
  • dobra kondycja
  • spokojne i opanowane reakcje
  • wewnętrzny spokój, trzymanie emocji na wodzy    


                
Jak wybrać swoją dodatkową aktywność?
Przede wszystkim powinna sprawiać Ci PRZYJEMNOŚĆ. Następnie trzeba się zastanowić co chcesz zmienić, jakie popełniasz błędy, co byś chciał robić lepiej? Moje główne błędy to nie symetryczne działanie  mojego ciała, nie równy rytm i szybkie ale gwałtowne reakcje..
Dyscypliny które ja wprowadziłam do swojego treningu to:

  • Siłownia - nie zapominajmy o ćwiczeniu całego ciała ( usprawnia nasze mięśnie i poprawia kondycję ) 
  • Joga ( uczy świadomości ciała i symetrii, rozciąga  )
  • Bieganie ( praca nad rytmem oraz kondycja, uczy wyciszenia i spokojnych reakcji )
  • Pływanie ( prostuje sylwetkę, buduje mięśnie, idealne po ciężkim treningu )
Wiem że dobry wpływ mają również:
  • Taniec ( równowaga, poprawia rytmiczność )
  • Szeroko pojęty Fitness ( buduje i uelastycznia mięśnie, poprawia kondycje oraz świadomość ciałą )
  • Narty, Snowboard ( równowaga i świadomość ciała )
To są tylko moje propozycje o których się dowiedziałam i sama stosuję. Jeżeli wiecie o innych sportach które świetnie łączą się z jeździectwem lub sami jakiś z nich uprawiacie to podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach.


Do następnego posta! 💗
Zapraszam do Obserwacji mojego bloga!!!

Komentarze

  1. Wspaniały post. Śliczne włoski :* Jednym słowem sportowy świr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Dziękuje bardzo! Niedługo wpis o dbaniu o włosy 💁🏼💓

      Usuń
  2. Mi najbardziej sprawia przyjemność jednak jazda konna, ewentualnie trening siłowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałaś różnice po włączeniu w swój trening ćwiczeń siłowych? :)

      Usuń
  3. W życiu poza jedną wycieczką szkolną nie jeździłam konno, ale uważam, że zawsze warto równocześnie uprawiać różną aktywność fizyczną dla lepszego rozwoju, sprawności i zdrowia ciała. Sama w sezonie wiosna-lato i wczesna jesień biegam, jesienią i zimą ćwiczę jogę oraz inne aerobiki przez cały rok. I każda z tych aktywności super się uzupełnia. Zapomniałam jeszcze o rowerze (wiosna-lato) i nartach biegowych, gdy spadnie śnieg.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty